5. Koľko hodín sa vyrábal dizajn manuál značky Onlia? - Ako vzniká značka

145 a pol hodiny prác, kým dizajn manuál uzrel finálnu formu. Výsledná podoba stanovuje jasné návody používania, ale pritom dáva slobodu pre budúce použitie.

Challenge:
Udržať pokope vizuálny štýl nielen v printoch, animáciách, ale aj na webe. Všetko tak, aby bol použiteľný na akýkoľvek budúci formát. Spoľahlivo, presne, aj keby mal vzísť z rúk iného človeka, ako nášho agentúrneho dizajnéra.

design manual

Fáza 1: ZADANIE
S klientom si schvaľujeme obsah, čo presne má dizajn manuál obsahovať.
Budeme riešiť aj netradičné formáty, co-brandingy, powerpointy. 
Začalo sa to dobre, klient presne vedel, s čím bude pracovať.

onlia design manual

Fáza 2: OTÁZKY NA KLIENTA
Sme na ťahu. 
V čase sme teraz asi tak rok späť.
Začína sa nám o čosi komplikovanejšie, keďže ešte vôbec neexistuje komunikačný koncept.
Nepoznáme substituenta značky, nevieme, aký bude finálny tone of voice. 
Prichádzajú štandardné dilemy. Ako budú materiály vyzerať?
Bude na nich dominantná fotka? Typografia? Budeme pracovať s nejakou ikonografiou?
Chceme, aby boli seriózne? Chceme, aby hlasno kričali?

onlia design manual locco

 

Fáza 3: ZHODNOTENIE A PRÍPRAVA
Belgičania nahodili draft brandbooku.
Vyzerá super. Akurát je dosť neslovenský. 
Pochopiteľne. Výber fotiek, ľudí a situácií musíme prispôbiť lokálne.
Brandbook veľa hovoril o značke, o jej hodnotách, ale praktické použitie značky a brand prvkov pokrivkávalo. Dobrá správa pre nás, mohli sme k zadaniu pristúpiť pomerne slobodne.

 

Fáza 4: KREOVANIE NÁVRHOV
Fáza kreatívnej tvorby. 
Stále v kontexte chýbajúcej komunikačnej stratégie, ktorá sa ešte iba briefovala.
Vytvorili sme niekoľko ideových a moodových návrhov.
Grafické, ikonografické, fotografické, žlté, modré… 
Každý riešil typy obrázkov, ich grafický treatment, vzťah s typografiou.
Vo finále hľadáme zdravý balans. 
Musíme povedať jasne, ako veci majú vyzerať.
Ale zároveň chceme nechať priestor a slobodu v rámci určitých mantinelov, 
ako by ďalšie nové použitia brandu mohli vyzerať.

onlia design manual locco

 



Fáza 5: ROZPRACOVANIE
Klient si vybral fotografickú cestu a základnú ideu práce s vizuálmi. Všetko čisté, transparentné, jednoduché. Presne v súlade s hodnotami značky Onlia. Centrálne kompozície, priehľadný modrý kruhový výsek – nositeľ textu a najmä jeho kontrast so žltým eye-catcherom v kruhovom tvare loga. Pokračujeme tvrdou remeselnou robotou. Definície ochranných zón, definície formátov, typov a veľkostí písem. Rieši sa šírkový formát, extrémne šírkový formát, vizitky, direct mejly, hlavičkové papiere, otváracie DL letáky, prebaly, produktové foldre…

DM locco onlia

DM onlia

 

Fáza 6: FINE TUNING
Po niekoľkých otočkách s klientom máme zadefinované hlavné formáty a pravidlá.
Dokonalosť sa ukrýva v detailoch. Záverečnú časť príprav venujeme vylaďovaniu pixlov a jemných liniek pri drobných ikonkách.

icon onlia

Aj taký detail ako co-branding dokáže pekne potrápiť.
Už nahodený vizuálny štýl pridaním druhého loga naruší už odladenú kompozíciu.
Takže znova začína kolečko hľadania polohy, posúvania prehadzovania, aby kompozícia sedela univerzálne s jedným aj dvoma logami.

onlia DM
Vo finálnom zúčtovaní sa na dizajnmanuále značky odklikalo 145 hodín. A pol.
A výsledok si môžete preklikať tuto: