1. Ako prebiehalo prvé kolo tendra? - Ako vzniká značka

Pozvánku do tendra sme dostali pred dvoma rokmi. Úlohou prvého kola bolo vytvoriť kompletný branding, úvodnú launch kampaň a dve produktové kampane.

Klasický postup.
Pozvánka. Podpísanie dohôd o mlčanlivosti. Zaslanie briefu.

Na prípravu sme mali asi tri týždne.
Zadanie bolo komplexné. O to ťažšie.
Značka ešte neexistovala. Nemala farby. Nemala tone of voice.
Mali sme navrhnúť nielen produktové kampane, ale aj look and feel značky.

Ísť do tendra takejto veľkosti je vždy malý (vlastne veľký) hazard.
Ak viete, že v súťaži je minimálne 5+ agentúr a šanca na víťazstvo je 20%.
Ak sa dozviete, že v tendri je aj ne-slovenská nadnárodná agentúra a nadvažok, že veľké slovo
v rozhodovaní má nadnárodný manažment, v duchu uberáte ďalšie percentá.

Z manažérskeho pohľadu sa k tendru snažíte pristúpiť efektívne.
Nemôžu trpieť súčasní klienti, no zároveň chcete dať na prípravu tendra najlepších ľudí.
Každopádne, už dopredu sme vedeli, že investujeme 150 až 200 hodín príprav.
Vždy sa dopredu musíte nastaviť, že aj keď tender nevyhráte, stojí to za to.

Pustili sme sa do práce.
Výsledkom boli tri identity.
Koncept značky, postavený na zvieracom charaktere.

Predtým, ako sme zadefinovali vizuálny štýl, museli sme vyriešiť pozíciu značky:

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.34.59 Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.35.11

 

Na takto postavenú stratégiu a hodnoty značky sme zadefinovali hlavného hrdinu kampane:

strategy

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.21.54

 

Hrať sa s wordingom a grafikou už bola rutinérska práca:

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.22.08

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.22.22

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.22.28

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.18.04

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.17.49

Snímka obrazovky 2015-04-20 o 16.24.27

 

Papagáj mal vlastný tone of voice.
Pozrite si animatik ku kampani:

Celú tendrovú prezentáciu prvého kola si môžete preklikať tuto:

Už len čakať na výsledok tendra.